Company

ជំពូក ២  
២.១ វិភាគស្ថានភាពទូទៅរបស់ក្រុមហ៊ុន

បច្ចុប្បន្ននេះយើងឃើញថាប្រទេសកម្ពុជាយើងមានការរីកចំរើនស្ទើរគ្រប់វិស័យមានដូចជា៖​ វិស័យពាណិជ្ជកម្ម ឧស្សាហកម្ម កសិកម្ម​ និង វិស័យទេសចរណ៍។ វិស័យទាំងអស់បានដើរតួរយ៉ាង សំខាន់ក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍ សេដ្ឋកិច្ចជាតិតាម រយៈការទាក់ទាញ អ្នកវិនិយោគគិនពីក្រៅប្រទេស ឲ្យចូលមកវិនិយោគនៅក្នុងប្រទេសខ្មែរឲ្យបាន ច្រើនដើម្បីធ្វើឲ្យគេដឹងថាប្រទេសយើងពិតជារីកចម្រើនពិតមែន។ ដោយសារតែក្រុមហ៊ុន ហុងដា មានកំនើនទីផ្សារកាន់តែរីកចម្រើនទៅៗ ទើបធ្វើឲ្យ ក្រុមហ៊ុនបង្កើត រោចក្រនៅ តាមបណ្តាប្រទេសមួយចំនួននៅទ្វីបអាស៊ីដូចជា៖ ប្រទេសកម្ពុជា ថៃ សិង្ហបូរី មីយ៉ានម៉ា ភូមា វៀតណាម.......។ សព្វថ្ងៃនេះកម្ពុជាយើងពុំទាន់មានការបង្កើតរោចក្រ ផលិតនៅឡើយទេ ដោយសារតែប្រទេសយើងពុំទាន់មាននូវ វត្ថុធាតុដើមគ្រប់គ្រាន់ទេ ហើយជា ពិសេសចំនែកទីផ្សាររបស់ប្រទេសយើងមានចំនួនតូច ដូច្នេះហើយទើបក្រុមហ៊ុនគ្រាន់តែបង្កើត រោចក្រសម្រាប់ដំឡើងតែម៉ូតូតែប៉ុណ្នោះ(មានន័យថាយកគ្រឿងម៉ូតូ ពីក្រុមហ៊ុនធំ ហើយយកមក ធ្វើការដំឡើងនៅកក្នុងប្រទេសកម្ពុជា)។

២.២ប្រវិត្តរបស់ក្រុមហ៊ុន ហុងដា សាខាខេត្តបន្ទាយមានជ័យ
ក្រុមហ៊ុន ហុងដា សាខាខេត្តបន្ទាយមានជ័យបានបើកដំណើរការកន្លែងថ្មីមួយទៀតនៅដើម ខែ មីនា ឆ្នាំ២០០៣។ ដោយសារតែខេត្តនេះជាខេត្តមួយដែលមានការគាំទេជាច្រើន ជាពិសេសពីសំណាក់ អតិថិជនគ្រប់វណ្ណៈ និងគ្រប់វិស័យ មិនថាមនុស្សចាស់ វ័យកណ្តាល ក្មេងនោះទេ​ជាពិសេសគឺយុវវ័យដែលកំពុងតែនិយមប្រើប្រាស់ ម៉ូតូហុងដាម៉ាក់ថ្មីៗ​ ដែលមានការចេញរចនាម៉ូតូ ប្លែកៗគួរឲ្យចាប់អារម្មណ៍។

ក. ទស្សនៈវិស័យ
ទស្សនៈវិស័យរបស់ក្រុមហ៊ុន ហុងដា គឺឈានមុខគេក្នុងការផ្តល់ជាមធ្យោបាយ​​ក្នុងការដំណើរប្រកបដោយ គុណភាព​ សុវតិភាព​និងបច្ចេកទេស និង​វិទ្យាខ្ពស់។


ខ. បេសកម្ម
ក្រុមហ៊ុនម៉ូតូ ហុងដា គឺផ្តល់នូវភាពជឿជាក់និងមានទំនុកចិត្តដល់អតិថិជនតាមរយៈ ការបង្កើនគុណភាព ផលិតផល និងរចនាម៉ូដរបស់ផលិតផលឲ្យស្របតាមទំនោរ​ និង តម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់នៃសម័យកាលបច្ចុប្បន្ននេះ។

គ. រចនាសម្ព័នរបស់អ្នកដឹកនាំ
        ក្រុមហ៊ុន ហុងដា សាខាខេត្តបន្ទាយមានជ័យស្តិតក្រោមការត្រូតពិនិត្យរបស់លោក 
ប្រធានសាខាម្នាក់ ឈ្នោះ​លោក ឡៅ ជីងហួរ​ និងអនុប្រធានសាខាម្នាក់ឈ្មោះលោក ស៊ូ វុទ្ធី ។

រចនាសម្ព័ន្ធចាត់ចែងនៅក្នុងសាខាក្នុងក្រុមហ៊ុនមានៈ


ប្រធានសាខា

អនុប្រធានសាខា

ផ្នែកគណនេយ្យ

ប្រធានផ្នែកជួសជុល

ប្រ.ផ្នែករងជួសជុល

ផ្នែកជួសជុល

ប្រធានផ្នែក ទីផ្សារ
                                                                   

ផ្នែកគណនេយ្យ

ប្រធានផ្នែកជួសជុល

ប្រ.ផ្នែករងជួសជុល

ផ្នែកជួសជុល

ប្រធានផ្នែក ទីផ្សារ
 

ឃ. វិភាគដៃគួប្រគួតប្រជែង
      នៅក្នុងក្រុមហ៊ុន ហុងដា មានដៃគួប្រកួតប្រជែងជាដូចជា ក្រុមហ៊ុន យ៉ាមម៉ាហា ស៊ុយស៊ុគីនិង​ ក្រុមហ៊ុនផ្សេងៗទៀតជាច្រើន។ ដែលក្រុមហ៊ុនទាំងនោះគឺមានការម៉ូតូដូចគាត់ដែរ ដោយយកម៉ូតូ ដាក់លក់នៅលើទីផ្សារដើម្បីធ្វើការប្រកួតប្រជែងជាមួយគាត់ក្រុមហ៊ុនរបស់គាត់គឺមានភាពពិបាកក្នុងការលើកផងដែរ។ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយមិនថានៅកន្លែងណាក៏នៅតែមានការប្រគួតប្រជែង ជាមិនខានពីព្រោះថាបើសិនជាគ្មានការប្រគួតប្រជែងទេ​នោះច្បាស់ជាគ្មានការរីកចម្រើនដែរ។មិនត្រឹមតែ ប៉ុណ្នោះវាអាចធ្វើឲ្យក្រុមហ៊ុនរក ឃើញនូវគំនិតថ្មីៗដើម្បីលក់ផលិតផលរបស់ គាត់កាន់មានភាពល្អ ប្រជាងមុន។

ង. ផ្លាក់សញ្ញា​ និង អត្ថន័យ


      ផ្លក់សញ្ញាដែលមានរាងជាស្លាបសត្វ គឺជាតំណាងឲ្យស្លាបសត្វម្យ៉ាង ដែលមានឈ្មោះថា សត្វសេរីភាព គឺសំដៅទៅរកស្លាបសត្វសេកតែម្តង ។ វាជាសត្វរបស់ប្រទេសហើយសត្វនេះ គឺជាសត្វម្យ៉ាងដែលមានតែប្រទេសមួយចំនួនទេដែលមានសត្វនេះ ហើយពពួកសត្វនេះមានភាព ខុសប្លែកពីពពួកសត្វឯទៀត ត្រងថាវាគួឲ្យស្រលាញ់ និងគ្មាននរណាម្នាក់់ចង់សំលាប់វាឡើយ ដោយសារវាជាសត្វ​តំណាងឲ្យនៃសុខសន្តិភាព​ និង​សេរីភាព។ ដូច្នេះហើយ ផ្លាក់សញ្ញា ដែលមាន រាង ជាសត្វស្លាបនេះ គឺតំណាងឲ្យអតិថិជន ដែលជិះម៉ូតូ ហុងដា។​មានន័យថា អ្នកដែលជិះ ម៉ូតូ ហុងដា គឺមានសុវត្តិភាព និង សេរីភាពការធ្វើដំណើរ និង ធ្វើឲ្យអថិតិជនឯទៀតមានការស្រលាញ់ ព្រមទាំង ចូលចិត្តប្រៀដូចជាមនុស្សម្នាក់ដ៏អស្ចារ្យដោយសារតែកំពុងតែប្រើប្រាស់ម៉ូតូ របស់ក្រុមហ៊ុន ហុងដា យ៉ាងស្អាត។

២.៣ ផលិតផល

      នៅក្នុងនេះផងដែរ ក្រុមហ៊ុន ហុងដា មាននូវផលិតផលជាច្រើនប្រភេទដូចជា៖ ហុងដាឌ្រីម ហុងដាវ៉េវ ហុងដាអាយខន ហុងដាស្កប់ភី ហុងដាខ្លិក ហុងដាអ៊ែប្លែក......។


ក. ទិសដៅ​ និងគោលបំណងរបស់ក្រុ​មហ៊ុន

        ក្រុមកហ៊ុន គឺចង់បង្កើតនូវអតិថិជនចងបានប្រាក់ចំណូលគួជាទីពេញចិត្តណាវិញទៀត មានក្តីស្រមៃក្នុងចិត្តថាគាត់និងអាចមានឈ្មោះល្បីល្បាញទូទាំងពិភពលោក។ស្របជាមួយគ្នានេះដែគាត់ក៏បានធ្វើការរចនាម៉ូដដូចជា៖តែមបំពង់ស៊ីមាំងក្បាលម៉ូតូដៃជើងម៉ូតូ...........។នេះគឺធ្វើដើម្បីបំពេញតម្រូវការរបស់អតិថិជន ដែលកំពុងតែប្រើប្រស់នាពេល បច្ចុប្បន្ន ។

ខ. ការកាត់ចំណែកទីផ្សារ

        ជានិចច្ចជាកាលគឺមានការពិបាកយ៉ាងខ្លាំងសំរាប់សហ្រគ្រិន ឫ ម្ចាស់ក្រុមហ៊ុនក្នុងការកាត់ ចំណែកទីផ្សារ ដែលធ្វើឲ្យអ្នកគ្រប់គ្រងមានបញ្ហាជាច្រើនសំរាប់ដោះស្រាយនៅក្នុងក្រុមហ៊ុន។ ហើយក្រុមហ៊ុនរបស់នូវយុទ្ធសាស្រ្តជាច្រើនក្នុងការពង្រីកនូវទំហំទីផ្សារ គឺដើម្បីប្រគួតប្រជែងជាមួយ របស់ក្រុមហ៊ុនគាត់។

         យុទ្ធសាស្រ្តក្នុងការកាត់ចំណែកទីផ្សារមានដូចជា៖

v  ក្រុមហ៊ុនហុងដាតែងតែមានទំនាក់ទំនងយ៉ាងជិតស្និត ជាមួយក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម
v  មានការសហការខ្ពស់ជាមួយអ្នកគ្រប់គ្រងនៅក្នុងតំបន់
v  បង្កើតនូវគណកម្មាធិការដើម្បីត្រួតពិនិត្យ និង​វាយតំលៃលើផលិតផល
v  មានការលក់បញ្ចុះតំលៃពិសេសដល់អតិថិជន
vនាំយកនូវម៉ាកម៉ូតូថ្មីៗចូលមកលក់នៅក្នុងក្រុមហ៊ុនដើម្បីបំពេញតម្រូវការរបស់ អតិថិជន គ្រប់សម័យកាលទាំងអស់
vពង្រឹងនូវអ្នកធ្វើការនៅក្នុងក្រុមហ៊ុនឲ្យចេះមានភាពសាមគ្គីភាពនិងគ្នាដើម្បីធ្វើឲ្យក្រុម ហ៊ុនគាត់បានចូលប្រលូកក្នុងទីផ្សារកាន់តែធំជាងមុន។
      កត្តាទាំងអស់នេះហើយដែលឲ្យយុទ្ធសាស្រ្ត ក្នុងការបែងចែកចំនែកទីផ្សារ កាន់់តែមានភាព រីកលូតលាស់ជាលំដាប់រឹតតែមានកេរ្តិ៍ឈ្មោះ និងកិត្តិយសនៅក្នុងទីផ្សារសព្វថ្ងៃនេះ។

២.៤ ការកំណត់ទីផ្សារគោលដៅ​និង សកម្មភាពជាក់ស្តែង
      ២.៤.១ បែបបទនៃការទទួលទំនេញ​ និងការលក់ទំនិញចេញ
និយមន័យ

        ទីផ្សារគោលដៅ គឺជាភាពប្រហាក់ប្រហែលគ្នានៃក្រុមហ៊ុន ដែលក្រុមនឹងឆ្ពោះទៅរក។ វាគឺចាំ ណាស់សំរាប់អ្នកទីផ្សារគឺត្រូវវិភាគអំពីសក្តានុពលទីផ្សារគោលដៅរបស់គេដោយប្រុងប្រយ័ត្នបំផុត។
        យុទ្ធសាស្រ្តម៉ាឃីធីងគួតែធ្វើការពិចារណាទៅលើអំពីផលិតផល ថ្លៃ ការបែងចែក និង ផ្សព្វផ្សាយមិនត្រូវបានគេធ្វើផែនការដាច់ដោយពីគ្នានោះទេ។ អ្នកវិភាគម៉ាឃីធីងជាញឹកញយតែងតែ ក្រឡេកមើលបណ្តុំនៃកត្តាទាំងបួននេះហើយសមាធាតុទាំងបួននេះគឺ​គេផ្តោតទៅលើអ្នកប្រើប្រាស់។
        ដើម្បីបង្កើតបានភាពចំរុះនៃម៉ាឃីងប្រកបដោយជោគជ័យ ក្រុមហ៊ុនរបស់គាត់បានសិក្សាស្រាវ ជ្រាវអំពីសំណួរពីរដូចខាងក្រោម៖
Ø តើនរណានិងទិញទំនិញ ឫផលិតផលពីក្រុមហ៊ុនគាត់?
Ø តើសត្តានុពលអ្វីខ្លះដើម្បីលក់ផលិតផល?
Ø តើក្រុមហ៊ុនមានផលិតផលអ្វីខ្លះ?
Ø តើការបញ្ជាទិញមានលក្ខខ័ណច្បាស់លាស់ដែរឬទេ?
Ø តើក្រុមហ៊ុនមានការផ្តល់ការធានារ៉ាប់រងសំរាប់ទំនិញដែលឬ ទេ?
Ø តើអ្វីខ្លះជាផលលំបាកនៃការបញ្ជាទិញ?
Ø តើប្រព័ន្ធនៃការបញ្ជាទិញប្រព្រឹត្តទៅយ៉ាងដូចម្តេច?
Ø នៅពេលដែលជួបប្រទះជាមួយនិងបញ្ហាណាមួយតើក្រុមហ៊ុនមានវីធីដោះស្រាយយ៉ាងដូចម្តេចខ្លះ?
Ø តើក្រុមហ៊ុនមានគោលដៅក្នុងការបង្កើតនូវប្រព័ន្ធក្នុងការបញ្ជាទិញថ្មីដែរ ឬ ទេ?
Ø តើការផ្តល់ទំនិញទៅឲ្យអតិថិជនរបស់អ្នកមានលក្ខណៈយ៉ាងដូចម្តេច?

        ក្រុ​មហ៊ុនត្រូវដឹនាំកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងឆ្ពោះទៅរក ឫ កាន់ក្រុមអតិថិជនសក្តានុពលដែលអាច បង្កើតទីផ្សារគោលដៅបាន ឆ្លងតាមការស្រាវជ្រវ ក្រុមហ៊ុនអាចបង្កើតសមាសធាតុចំរុះដ៏សមស្រប មួយសំរាប់ផលិតផល ថ្លៃ ការបែងចែក និង ផ្សព្វផ្សាយ។ ឧទាហរណ៍ ប្រសិនបើទីផ្សារគោលដៅ គឺជាមនុស្សវ័យជំទង់ថ្នាក់កណ្តាល ក្រុមហ៊ុនអាចនាំចូលនូវផលិតផលថ្មីៗមកបំពេញតម្រូវការរបស់ ពួកគាត់ ហើយប្រសិនបើអតិថិជនគោលដៅត្រូវការអ្វី ក្រុមហ៊ុននិងនាំចូលមកភ្លាម។

២.៤.២ វិធីសាស្ត្រានៃការទទួលទំនិញ
នៅក្នុងកាលបរិចេ្ឆទនៃការទទួលទំនិញ ម្ចាស់ក្រុមហ៊ុនត្រូវធ្វើការត្រួតពិនិត្យពេលវេលាដែលទំនិញ និងមកដល់ឃ្លាំងផ្នែកគណនេយ្យត្រូវផ្តល់ទៅដល់អ្នកគ្រប់គ្រងស្តុកឲ្យបានដឹងថា តើទំនិញមក ដល់ពេលណា? ដើម្បីឲ្យអ្នកគ្រប់គ្រងស្តុកត្រៀមខ្លួនក្នុងការបញ្ជូលទំនិញថ្មីទៅក្នុងឃ្លាំងរបស់ ក្រុមហ៊ុន។ មុនពេលទទួលទំនិញពីអ្នកផ្គត់ផ្គង់ត្រូវតែផ្ទៀងផ្ទាត់ឲ្យបានច្បាស់លាស់ និងធ្វើការចាត់ចែងឲ្យអ្នកគ្រប់គ្រងស្តុកធ្វើវិក័យប័ត្រ ហើយ អ្នកកាន់ស្តុកធ្វើបញ្ជីស្តុកចូលរួចបញ្ជូនទៅឲ្យអ្នកគ្រប់គ្រងជាអ្នកពិនិត្យបន្ថែម។

២.៤.៣ វីធីសាស្រ្តកត់ត្រាការទទួលទំនិញ
        ម្ចាស់ក្រុមហ៊ុន ឬ បុគ្គលិករបស់ក្រុមហ៊ុនមុនពេលធ្វើការបញ្ជេញទំនិញទៅឲ្យអតិថិជន គឺ បានធ្វើការកត់ត្រាជារៀងរាល់ពេលទទួលទំនិញដោយការកត់ត្រានោះនិង​ធ្វើការគណនារួចហើយធ្វើការបញ្ជូលទៅក្នុងប្រព័ន្ធកុំព្យូទ័រ Excel ដើម្បីឲ្យដឹងពីការលក់ប្រចាំថ្ងៃ,​ខែនិងធ្វើការប្រៀបធៀបអំពី បរិមាណ ក្នុងការលក់ទាំងអស់រៀងរាល់ចុងខែនិង ដើមខែ យកមកប្រៀបធៀបគ្នាថា វាថយ ឬ វាកើនឡើង។
        វិធីសាស្រ្តាកត់ត្រាទំនិញ

                   Purchase         2030$
                             Cash     2030 $

២.៤.៤ វីធីសាស្ត្រនៃការបញ្ជេញទំនេញ
រាល់ការបញ្ជេញទំនិញទាំងអស់ទៅវិញគឺតាមរយៈការលក់ជាប្រចាំថ្ងៃដោយទទួលការចែកចាយជាពីប្រភេទគឺ លក់ដុំ​និង​លក់រាយទៅឲ្យអតិថិជនពេលដែលមកទិញម្តងៗ ។ សម្រាប់ការលក់ទំនិញទៅឲ្យអ្នកលក់រាយផ្ទាល់ គឺក្រុមហ៊ុនទទួលបានប្រាក់ភ្លាមៗ ប៉ុន្តែការលក់ទំនិញទៅឲ្យអតិថិជនលក់ដុំជួនកាលអាចបានប្រាក់តែម្តង ពេលខ្លះឲ្យខ្លះ ពេលខ្លះជំពាក់ក៏មាន។ចំនែកឯការកត់ត្រាគឺគាត់តែងតែកត់ត្រាគ្រប់ពេលទាំងអស់ ជាប្រចាំថ្ងៃដើម្បីធ្វើការកំណត់ត្រាសន្និធិប្រចាំខែដើម្បីការតាមដានការលក់នោះឲ្យមានប្រសិទ្ធភាព។


២.៤.៥ វិធីសាស្ត្រកត់ត្រាការបញ្ជាទិញ
        ការកត់ត្រាសម្រាប់ការលក់រាយរបស់ម៉ូតូ

                    Cash                      2030 $
                             Sales           2030$         
       
២.៤.៦ វិធីសាស្រ្តាក្នុងការកំណត់ថ្លៃ
     និយមន័យ
                ការកំណត់ថ្លៃគឺជាថ្លៃត្រូវបានកំណត់ដោយអ្នកទិញនិងអ្នកលក់ជួបគ្នាដើម្បីចរចារអំពី (តថ្លៃ) គ្នាអ្នកលក់និងកាត់ថ្លៃខ្ពស់ជាងកំរិតដែលគេចង់បាន ចំណែក អ្នកទិញឲ្យតំលៃទាបជាងកំរិត ដែលគេចង់បាន។ នៅទីបំផុតពួកគេឈានទៅដល់កំរិតមួយដោយស្រុះស្រួលគ្នា និងទទួលយកទាំង សខខាងដែលពួកគេចង់បានរៀងៗខ្លួន។​ចំនែកនៅក្នុងក្រុមហ៊ុនរបស់ Honda លោកបានធ្វើការកំណត់ថ្លៃទៅតាមប្រភេទម៉ូតូនីមួយព្រោះថាវាមានច្រើនម៉ាកណាស់ មានដូចជា Dream Scopy  wave…

២.៤.៧ កត្តាដែលនាំឲ្យមានឥទ្ធិពលថ្លៃ

              ក.កត្តាសេដ្ឋកិច្ច (Economic Factor)  សភាពបច្ចុប្បន្ននិងអនាគតនៃសេដ្ឋកិច្ច ជាកត្តាកន្លិះក្នុងការកំរិតថ្លៃរបស់ ។​ ឧទាហរណ៍ រយៈកាលកន្លងមកនេះសេដ្ឋកិច្ចបានធ្លាក់គឺដោយ សារតែកត្តាគ្រោះទឹកជំនន់ដែលធ្វើឲ្យបាត់បង់នូវទ្រព្យសម្បត្តិជាច្រើនរបស់ប្រជាជន ព្រមទាំងធ្វើឲ្យ សេដ្ឋកិច្ចមានការរាំងស្ទះជាច្រើនកន្លែង។ ដូចជា នៅប្រទេសថៃ មានការលិចលង់យ៉ាងខ្លាំង ហើយ រោចក្រមួយចំនួន​ ត្រូវបានបិទទ្វាចោល​មិនត្រឹមតែប៉ុណ្នោះក៏បានប៉ះពាល់ដល់ខេត្តបន្ទាយមានជ័យ យើង ព្រមទាំងខេត្តដ៏ទៃៗជាច្រើន។ ដោយសារពុំអាចនាំចូលនូវផលិតផលម៉ូតូ ហុងដា ចូលមកបានធ្វើឲ្យមានការចំណាយអស់រយៈពេលយ៉ាងយូរ។

                   ខ. ការផ្គត់ផ្គង និង សេចក្តីត្រូវការ (Supplies and Demand) សេចក្តីត្រូវការ ត្រូវបានគេគិតថាជាបរិមាណសរុបនៃរបស់មួយដែលអ្នកទិញទំនិញក្នុងថ្លៃនីមួយៗ​ ដែលអាចធ្វើទៅ បាន។ ជាទូទៅកាលណាថ្លៃរិតតែទាបទៅ នោះបរិមាណត្រូវការកាន់តែច្រើនឡើងៗ ប៉ុន្តែបើសិនថ្លៃ កាន់តែកើនឡើងៗ នោះបរិមានត្រូវការកាន់តែទាបទៅៗ។ នេះហើយដែលធ្វើឲ្យ អ្នកផ្គត់ផ្គងនៅក្នុង ក្រុមហ៊ុន ហុងដា មានការពិបាកច្រើន ជួនកាលអាចធ្វើឲ្យទំនិញឡើងថ្លៃ ចំនែកជួនកាលធ្វើឲ្យទំនិញ ឡើងថ្លៃ។
                   គ. ការប្រកួតប្រជែង ( Competition) ប្រភេទនៃការប្រកួតប្រជែងសេដ្ឋកិច្ច ដែលប្រឈមមុខរបស់ក្រុមហ៊ុន ហុងដា គឺក្រុមហ៊ុនអាចអនុញ្ញាតឲ្យក្រុមហ៊ុនដ៏ទៃទៀតអាចលក់ម៉ូតូ ដែលម៉ាកម៉ូដ ខុសគ្នាដូចជា ៖ ក្រុមហ៊ុន ស៊ុយស៊ុគី យ៉ាមម៉ាហាន និងក្រុមហ៊ុនផលិតម៉ូតូជាច្រើន ទៀតមកប្រកួតប្រជែង។

២.៤.៨ ការចែកចាយ
      ក. និយមន័យ

        ការចែកចាយ គឺ ជាផ្លូវដែលរបស់របរត្រូវប្រកាន់យកនៅពេលដែលវាធ្វើចលនាពីអ្នកផលិត ទៅកាន់អ្នកប្រើប្រាស់។​ នៅពេលដែលផលិតផលបានធ្វើដំណើរឆ្ពោះទៅរកទីផ្សារវាអាចកាត់តាម បណ្តាញជាចែកចាយជាច្រើនយ៉ាងទូលំទូលាយដែលកើតឡើងដោយឈ្មួញជាច្រើអ្នក។ ដោយក្រុម ហ៊ុន ហុងដា ជាក្រុមហ៊ុនទទូលការចែកចាយពីប្រទេសថៃដោយផ្ទាល់ក្នុងផលិតម៉ាក ម៉ូតូ ហុងដា
ក្រុមហ៊ុន ហុងដា បានចែកចាយនូវប្រភេទម៉ូតូគ្រប់ស៊េរី ទៅឲ្យអិតិថិជនដែលមានបំណងចង់ទិញ ផលិតផលយកទៅប្រើប្រាស់សំរាប់ការដំណើរទៅមក។

២.៤.៩ការផ្សព្វផ្សាយលក់

        ត្រឹមតែការចែកចាយគឺមិនទាន់គ្រប់គ្រាន់ទេ។ ដើម្បីលក់ផលិតផលមួយឲ្យដាច់ត្រូវតែធ្វើការ ផ្សព្វផ្សាយលក់ ពោលគឺអតិថិជនទាំងឡាយត្រូវយល់ដឹងអំពីផលិតផលដែលក្រុមហ៊ុនកំពុងមានឫ មានរួចហើយ។ តើផលិតផលនោះអាចប្រើបានយ៉ាងដូចម្តេច? បើសិនជាប្រៀបធៀបជាមួយនិង ផលិតផលស្រដៀងគ្នា ឫផលិតផលរបស់គួប្រកួតប្រជែង ទាំងថ្លៃ និងទីកន្លែង និង ពេលវេលា។ ការផ្សព្វផ្សាយ គឺ​ជាចំនុចសំខាន់មួយបំផុតសំរាប់ធ្វើម៉ាឃីធីង ហើយការផ្សព្វផ្សាយក៏មានសារៈ សំខាន់សម្រាប់ធ្វើការទាក់ទាញទឹកចឹត្តរបស់អតិថិជនមានការរំជួលចិត្ត ហើយអាចធ្វើឲ្យពួកគាត់ កាន់តែចាប់អារម្មណ៍លើផលិតផលរបស់យើងដែរ។ ការផ្សព្វផ្សាយជាទូទៅត្រូវបានគេបែងចែក សកម្មភាពសំខាន់ដូចជា៖
* ការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម
* ការកល់ដោយផ្ទាល់
* ការជំរុងការលក់
* ការផ្សព្វផ្សាយលក់ជាសាធារណៈជន។

២.៥ ការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម
 និយមន័យ

        ការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម គឺទំរងនៃការចំណាយលើការទំនាក់ទំនងដោយគ្មានមនុស្សអំពី អង្គភាព, ផលិតផល, សេវាកម្មឫគំនិត​ តាមរយៈអ្នកឧបត្ថម្ភកម្មវិធី។ការផ្សព្វផផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម វាមានសារៈសំខាន់ជាងគេក្នុងចំណោមឧបកណ៍ផ្សព្វផ្សាយលក់ទាំងអស់ជាពិសេស សំរាប់ក្រុមហ៊ុន ដែលដាក់គោលដៅផលិតផល និងសេវាកម្មទៅកាន់ទីផ្សារអ្នកប្រើប្រាស់ឲ្យបានទូលំទូលាយ។
        ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មត្រូវបានគេចែកចេញជា៣ ប្រភេព៖

      ក.​ ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មជំរើស ឫ ផ្លាក់សញ្ញា គឺជាការផ្សាយសំដៅដល់ការបង្កើនផលិតណា មួយរបស់ក្រុមហ៊ុនការផ្សាយនេះត្រូវធ្វើយ៉ាងណាឲ្យមានភាព ភ្ងោច កន្រាក់អារម្មណ៍ជំរុញឲ្យប្រើ ប្រាស់ផលិតផលរបស់ក្រុមហ៊ុន។

      ខ. ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មជំរុញតម្រូវការជាមូលដ្ឋាន ការផ្សាយនេះត្រូវប្រើជាសំខាន់សំរាប់ ផលិតផល បង្កើតថ្មីក្នុងដំណាក់កាលដំបូងនៃវដ្តជីវិតផលិតផល។
      គ. ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មអំពីស្ថាប័ននៃអង្គភាព គឺ ជាការផ្សព្វផ្សាយដែលសំដៅដល់ការបង្កើន កេរ្តិ៍ ឈ្មោះយូរអង្វែងប្រសើជាងការផ្សាយអំពីផលិតផលណាមួយនោះ។
        ស្របជាមួយគ្នានេះដែរ ក្រុមហ៊ុន ហុងដា សាខាខេត្តបន្ទាយមានជ័យក៏បានអនុវត្តន៍ដូចដែល មានក្នុង​ប្រភេទនៃការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មខាងលើដែរ គឺ ក្រុមហ៊ុនគាត់បានជ្រើសរើសប្រភេទទី មួយជារៀងរាល់ចុងឆ្នាំ ជួនកាលនៅដើមខែ វិច្ឆិការ ជិតនិងដាច់ឆ្នាំ ជាទូទៅក្រុមហ៊ុនតែងតែចេញ នូវផលិតផលថ្មី ជាមួយគ្នានេះដែរក៏បានធ្វើការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដើម្បីឲ្យអតិថិជនបានដឹងអំពី ពត៍មានចំពោះផលិតផលថ្មីណារបស់ក្រុមហ៊ុន។ ចាក់ស្តែងនៅក្នុងឆ្នាំ ២០១២មាន៦វគ្គដែលពោ ពេញទៅដោយភាពស្រស់សង្ហាព្រមទាំង មានភាពទាក់ទាញគ្រប់ៗវគ្គនីមួយ ទាំងការសម្តែង ទាំងការរចនាម៉ូដនៃម៉ូតូ ធ្វើឲ្យអតិថិជនចាប់អារម្មណ៍ និង មានភាពសប្បាយរីករាយ ព្រមទាំងរំភើប ចិត្តពេលបានមើលការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មម្តងៗ និងមោទនភាពនៅបានទិញផលិតផលម៉ូតូ ហុងដា កមប្រើប្រាស់ ។ ដូចជាយើងជ្រាបស្រាប់មកហើយ នេះបញ្ចាក់ឲ្យឃើញថា ការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម របស់ក្រុមហ៊ុន ហុងដា ពិតជាមានឥទ្ធិពល,មានសក្តានុពល និង មានប្រសិទភាព ក្នុងការជំរុងឲ្យ អតិថិជន ទិញផលិតយ៉ាងខ្លាំងខ្លាហួយ ពីការគ្រប់ទុករបស់ប្រធានផ្នែកលក់ទូទាំងបន្ទាយមានជ័យ។


២.៥.១ ការលក់ដោយផ្ទាល់

          ការលក់ដោយផ្ទាល់ គឺ ជាដំណើរនៃការផ្តល់ព័ត៌មានទៅអតិថិជនងបញ្ចុះបញ្ជូលគេឲ្យ គេទិញផលិតផលយើង ឆ្លងតាមទំនាក់ទំនងព័ត៌មានជាបុគ្គលក្នុងស្ថានភាពនៃការដោះដូរ។ ការលក់ ទំនិញផ្ទាល់ខុសការផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម ត្រង់វាធ្វើដោយមនុស្សផ្ទាល់ គឺមិនតាមមធ្យោបាយទំនាក់ ទំនង(តាមគ្រឿងផ្សាយព័ត៌មានទេ)។

        ក. ប្រភេទអ្នកលក់

A.   អ្នកបំពេញបេសកម្ម
B.   អ្នកលក់ដែលមានបច្ចេកទេសលក់ដូរ
C.   អ្នកដើរបញ្ចុះបញ្ចូល
D.   វិស្វករជាអ្នកលក់
        នៅក្នុងប្រភេទនៃការលក់ខាងលើនេះក្រុមហ៊ុន ហុងដា បានជ្រើសរើសការលក់ប្រភេទទី៤ ពីព្រោះយើងធ្លាប់បានឃើញថា នៅពេលដែលអតិថិជនទៅទិញផលិតផលម៉ូតូពីក្រុមហ៊ុន ហុងដា​ អតិថិជននិងជួបជាមូយវិស្វករនៃការលក់ផ្ទាល់តែម្តង ហើយគាត់និងជួយសម្របសម្រួលដល់ពួក គាត់ទាំងអស់នោះ។

២.៥.២ ការព្យាករផលិតផល

        នៅក្នុងក្រុមហ៊ុន​ ហុងដា បានសិក្សាស្រាវជ្រាវអំពីផលិតផលខ្លួនថា នៅសព្វថ្ងៃនេះអតិថិជន កំពុងតែទិញផលិតផល        ពីក្រុមរបស់ខ្លួន ដោយសារតែមានការចាប់អារម្មណ៍ចំពោះម៉ូតូស៊េរីថ្មី ម៉ូដ ២០១២។ក្រុមហ៊ុនបានព្យាករថាទំនិញរបស់ខ្លួន​ និងកាន់តែលក់ដាច់នៅក្នុងទីផ្សារ ទទឹមនិងនេះ ក្រុមហ៊ុនក៏មានការព្រួយបារម្មណ៍ចំពោះផលិតផលរបស់ខ្លួ​នផងដែរ ពីព្រោះថានៅពេលអតិថិជនប្រើប្រាស់ទំនិញរបស់ខ្លួនយូរៗទៅពួកគាត់និងអាចមានធុញទ្រាន់និងម៉ូតូរបស់ចខ្លួន។ក៏ប៉ុន្តែក្រុម ហ៊ុននិងមាន គំរោង ឫ វិធានការក្នុងការដឹកនាំផលិតផលម៉ាកថ្មីឆ្នាំ ២០១៣នាពេលខាងមុខនេះ ។​ ធ្វើបែបនេះទើបអាចបំពេញចិត្តរបស់អតិថិជន កំឲ្យមានការធុញទ្រាន់និងផលិតផលរបស់ខ្លួន។

២.៥.៣ ការព្យាករកំលាំងលក់

        ការព្យាករលក់ គឺ​ ជារឿងសំខាន់ណាស់ក្នុងការជួយលក់នូវផលិតផលរបស់ក្រុមហ៊ុនឲ្យកាន់ មានកេរ្តិ៍ឈ្មោះល្បីល្បាញ។មួយវិញក្រុមហ៊ុននិងរំពឹងទុកថានាពេលខាងមុខនិងបន្ថែមបុគ្គលិកផ្នែក លក់ដើម្បីបំរើផ្នែកសេវាកម្មលក់ឲ្យទាន់និងអតិថិជន។
ជំពូក ៣
ការពិភាក្សា

     ឆ្លងតាមការសិក្សាស្រាវជ្រាវដែលមាននៅក្នុងមេរៀន និងការចុះស្រាវជ្រាវផ្ទាល់នៅក្នុងក្រុមហ៊ុន Hondaខេត្តបន្ទាយមានជ័យក្រុមយើងខ្ញុំបានទទួលនូវលទ្ធផលគួរឲ្យកត់សំគាល់ហើយក្រុមយើងខ្ញុំបានធ្វើការកត់សំគាល់ពីចំនុចខ្លាំងនិង ចំនុចខ្សោយរនបស់ក្រុមហ៊ុនដូចខាងក្រោមនេះ

៣.១ ចំនុចខ្លាំង

មានទីតាំងល្អនិងធំទូលាយដែលស្ថិតនៅតាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ ៦ ខាងត្បួង ឈៀងខាងកើតសាលាខេត្តមន្ទាយមានជ័យ
Ø អ្នកគ្រប់គ្រងបានធ្វើការបញ្ជាទិញទំនិញបានទៀងទាត់ពេលវេលា
Ø ការគ្រប់គ្រងទំនិញនៅក្នុងស្តុកមានសុវត្ថិភាព​ និងមានកន្លែងធំទូលាយ
Ø មានទំនាក់ទំនងល្អជាមួយអតិថិជន​នៅពេលទិញទំនិញម្តងៗ
Ø មានទំនិញគ្រប់គ្រាន់សំរាប់បំពេញតំរូវការរបស់អតិថិជន
Ø មានការត្រួតពិនិត្យបានយ៉ាងល្អិតល្អន់ពេលទំនេញចេញ និងចូល
Ø ព្រមទាំងមានលទ្ធភាពក្នុងការពង្រីកទីផ្សារ។

៣.២ ចំនុចខ្សោយ               

Ø បុគ្គលិកទាំងអស់ពុំទាន់មានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការលក់ និង​ផ្តល់ព័ត៍មានឲ្យបានច្បាស់
Ø រាល់ការកត់ត្រានៃទំនិញចូលទៅក្នុង ប្រព័ន្ធ Excel នៅមិនទាន់ទំនើបនៅឡើយទេ
Ø មានបុគ្គលិកមានចំនួនតិចនៅក្នុងការធ្វើការងារនៅក្នុងក្រុមហ៊ុនរបស់គាត់
Ø តំលៃនៃម៉ូតូគឺមានតំលៃថ្លៃពេលមានតម្រូវការខ្លាំងពីអតិថិជន

ជំពូក ៤
៤.១ ការសន្និដ្ឋាន

        ក្រោយពីបានធ្វើការសិក្សាស្រាវជ្រាវ និង វិភាគទិន្នន័យដែលបានប្រមូលបានមកពីអតិថិជន​និងក្រុមហ៊ុនរួចមក យើងអាច សន្និដ្ឋានបានថា៖
Ø  ក្រុមហ៊ុនមានគោលការណ៍នយោបាយច្បាស់សំរាប់អតិថិជនដូចជា នៅពេលដែលអតិថិជន ទិញម៉ូតូពីក្រុមហ៊ុន គឺក្រុមហ៊ុនបានផ្តល់នូវការធានាការជួសជុលក្នុងរយៈពេលមួយ១ឆ្នាំ ឫ មិនដូចនោះទេ បើសិនជាក្នុង១ឆ្នាំ​​ ប្រើអស់ ១២,០០០គីឡូម៉ែត្រទទួលបានសិទ្ធក្នុងការ ធានាគុណភាព​ដោយមិនគិតកំរៃ។
Ø  ក្រុមហ៊ុនធានាលើ កត្តាផ្សេងៗដូចជា បាតុភូតផ្សេងៗ​ ដែលប៉ះពាល់ដល់ដំណើរការនៃម៉ូតូ​ គ្រឿងបន្លាស់និង​ប្រេងផ្សេងៗដូចជា៖ ប៊ូស៊ី , តំរងសាំង , តំរងប្រេង ​,​ច្រវាក់ , សំបុកអ៊ែរ , ស្បែកហ្រ្វាំង , ស្បែកអំប្រ៊ីយ៉ា​, អាគុយ​។
Ø  មានការលើកទឹកចិត្តល្អសំរាប់បុគ្គលិក ដូចជា ផ្នែកគណនេយ្យ មានការឈប់សំរាក់ ថ្ងៃសៅរិ៍ -អាទិត្យ ។ ឯអ្នកដែលជួសជុលវិញ មានការផ្តល់ជាប្រាក់កំរៃបន្ថែមនូវពិធីបុណ្យ ភ្ជុំបិណ្យ និងបុណ្យចូលឆ្នាំខ្មែរជាដើម។
Ø  ក្រុមហ៊ុនមានការរៀប​ចំទុកដាក់តាំងផលិតផលម៉ូតូបានយ៉ាងល្អប្រសើរ គួឲ្យទាក់ទាញ រួមទាំងបុគ្គលិកដែលមាននូវឯសណ្ឋានយ៉ាងត្រឹមត្រូវ ដែលឈរបម្រើការងារយ៉ាងរាក់ទាក់
Ø  មានបុគ្គលិកជំនាញផ្នែកជួសជុល ដែលបានឆ្លងកាត់ការបណ្តុះបណ្តាលពីក្រុមហ៊ុនធំ​ រួមជាមួយឧបករណ៍ជួសជុលដ៏ទំនើបទំនើបៗ និងទាន់សម័យ​ព្រមទាំងភាពទុកចិត្តផងដែរ
Ø  នៅពេលអតិថិជនដែលប្រើប្រាស់ចុងក្រោយ មានការចូលចិត្ត ជាខ្លាំងពេលដែលបានប្រើ ប្រាស់ផលិតផលរួចមក។
Ø  អតិថិជនចូលប្រើប្រាស់ម៉ូតូ ដោយសារ​ពួកគាត់យល់ឃើញថា ម៉ូតូ ហុងដា គឺមាននូវម៉ូដ​ ប្លែកៗដែលធ្វើឲ្យពួកគាត់ចាប់អារម្មណ៍ជាខ្លាំង។
Ø  ចំពោះចំណងចំនូលចិត្តនៃពណ៌របស់ម៉ូតូវិញ ភាគច្រើននៃការពេញចិត្ត គឺពណ៌ខ្មៅ។



៤.២ ការផ្តល់ជាអនុសាសន៍

        ក្រោយពីបានធ្វើការវិភាគពត៌មានរួចមកខ្ញុំបាទ សូមចូលរួមចំនែកក្នុងការជាគំនិត និងជាមតិ ខ្លះៗសំរាប់ក្រុមហ៊ុន ដើម្បីជួយជំរុញ និងជួយស្ថាបនាក្រុមហ៊ុនឲ្យកាន់តែមានភាពរីកចម្រើន៖

*      ក្រុមហ៊ុនគួតែធ្វើការប្រៀបធៀបពីចំនុចខ្លាំង និង ចំនុចខ្សោយរបស់ខ្លួន ជាមួយគួរ ប្រកួតប្រជែងឲ្យបានច្រើនជាងមុន។
*      ក្រុមហ៊ុនគួរតែបញ្ជុះតំលៃ ឲ្យបានទាបជាងមុនបន្តិច ដើម្បីឲ្យអតិថិជនអាចមាន លទ្ធភាពទិញកាន់តែមានច្រើនឡើងជាងមុន។
*      ក្រុមហ៊ុនគួរតែមានវិធីសាស្រ្តកំណត់ថ្លៃឲ្យបានជាក់លាក់ កុំម្តងថាយ៉ាងនេះ ម្តងថា យ៉ាងនោះតាមតែចិត្តចង់ថា។
*      ក្រុមហ៊ុនគួរតែមានវិធីសាស្រ្តក្នុងការរចនាម៉ូដ តែម ឲ្យបានល្អជាងមុន ដើម្បីទាក់ ទាញអតិថិជនឲ្យបានច្រើន។
*      រាល់ពេលដែលមានៃសំខាន់ៗ ប្លែកដែលបង្ហាញពីលក្ខណៈពិសេស នៃផលិតផល គួរតែបង្ហាញក្នុងការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មដើម្បីឲ្យអតិថិជនបានជ្រាប។

1 comment:

  1. Are you interested to learn the many important Buy Google Voice accountsthings that can be done using a Forex blog? If yes, then please do read the following brief article which is all about "Learn The Forex From An Expert". In this article I am not only going to discuss "Learn The Forex From An Expert" but I will also tell you about how to start using a Forex blog to earn some money as well. So, just check out the contents of this article below and you would surely be able to earn some money using a Forex blog!

    ReplyDelete